Pelbagai Testimoni Vivix Shaklee Berjaya Sembuh Dari Stroke

Arwah nenek saudara saya, Embah, meninggal dunia beberapa minggu selepas Hari Raya Aidilfitri akibat stroke. Beliau lumpuh di bahagian kiri disebabkan stroke, Embah tak dapat bercakap dan tak dapat mengurus diri.

Kalau Embah nak makan, perlu bersuap. Itu pun kena makan makanan yang lembut dan cair je sebab susah nak kunyah makanan yang macam sayur, daging dan ayam.

Nak jalan pun, mula-mula dulu pakai kerusi roda. Tapi berkat kesabaran makcik saudara yang menjaga Embah, Alhamdulillah Embah boleh mula bertongkat.

Sedih dan sebak bila teringatkan Embah. Asalnya Embah seorang yang sangat peramah dengan semua orang. Sangat ringan mulut. Memang dikenali oleh semua jiran.

Tapi stroke meragut semuanya. Bayangkanlah asalnya peramah tiba-tiba terpaksa hidup dalam kesunyian sebab tak boleh bercakap.

Testimoni Vivix Shaklee Untuk Strok

Apa itu stroke?

Stroke adalah serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Untuk berfungsi, otak memerlukan bekalan darah berterusan yang membawa oksigen dan nutrien yang amat penting. Jika tidak akan menyebabkan sel otak mati.

Apabila sel otak ni mati, maka ingatan pun akan hilang, dan otot juga hilang kawalan.
Ada kaitan dengan otot, sebab itulah kita tengok bila ada orang yang terkena strok dia mungkin akan lumpuh separuh badan atau mungkin bagi kesan pada sesetengah bahagian anggota badan.
Mungkin bahagian kaki jadi lemah, mulut senget dan sebagainya.
Untuk kes yang lebih teruk, mungkin akan lumpuh seumur hidup.

Setiap minit, 4 orang meninggal dunia disebabkan strok

Stroke ada 2 jenis sebenarnya:

Jenis Pertama
Hemorrhagic (cara sebut: heh-muh-RAH-jik)
Stroke hemorrhagic berlaku sebab salur darah pecah, darah terkeluar dari salur darah dan membunuh sel otak. Salah satu penyebab stroke ini adalah tekanan darah tinggi.

Jarang berlaku tapi bahaya.

Jenis Kedua
Ischemic (cara sebut: iss-KEE-mik)
Stroke jenis ini berlaku bila salur darah ke otak tersumbat. Salur darah ni tersumbat disebabkan oleh ketulan darah atau bila ada arteri yang mula sempit dipenuhi dengan kolesterol dan benda-benda berlemak yang lain yang melekat pada dinding salur darah.

Jenis stroke yang biasa berlaku. Biasa berlaku pada orang yang ada darah tinggi.

Ischemic pula terbahagi kepada dua iaitu:

Embolic Stroke:
Berlaku apabila salur darah tersumbat pada mana-mana bahagian badan, biasanya yang berada kat jantung, bergerak menuju ke otak.

Thrombotic Stroke:
Biasanya berlaku pada mereka yang ada kolesterol tinggi iaitu di mana salur darah tersumbat pada arteri yang membawa oksigen ke otak.

Rawatan untuk stroke biasanya adalah dengan pembedahan untuk keluarkan darah beku.

Tapi ia memakan kos yang sangat tinggi.

Arwah Embah meninggal dunia dalam keadaan masih stroke.

Kini Ada Rawatan Alternatif Stroke

TESTIMONI VIVIX SHAKLEE UNTUK STROKE

TESTIMONI VIVIX STROKE #1 | PERTUTURAN SUAMI MAKIN PULIH SETELAH BERIKAN VIVIX SELAMA 1 TAHUN

Terbaru saya ternampak perkongsian di dalam group iReach tentang suami kepada seorang ahli group. Suaminya menghidap stroke yang turut melemahkan badan dan membuat suami tersebut sangat susah nak bercakap. Kita ikuti kisahnya..

Testimoni Vivix Shaklee Untuk Stroke

Tapi alhamdulillah biiznillah setelah amalkan Vivix Shaklee, keadaan suaminya hampir pulih.

TESTIMONI VIVIX STROKE #2 | BACAAN KOLESTEROL TURUN & TAK PERLU MAKAN UBAT DARAH TINGGI DENGAN PENGAMBILAN VIVIX

Testimoni Vivix Shaklee Untuk Stroke

TESTIMONI VIVIX STROKE #3 | DOCTOR NASIHAT TERUSKAN PENGAMBILAN VIVIX UNTUK PULIHKAN MINOR STROKE

Testimoni Vivix Shaklee Untuk Stroke

TESTIMONI VIVIX STROKE #4 | MAMPU BANGUN DAN BERJALAN SENDIRI SELEPAS 7 HARI AMALKAN VIVIX SHAKLEE

Testimoni Vivix Shaklee Untuk Stroke

TESTIMONI VIVIX STROKE #5 | BOLEH BERDIRI SELEPAS 2 MINGGU AMALKAN VIVIX

Testimoni Vivix Shaklee Untuk Stroke

TESTIMONI VIVIX STROKE #6 | PESAKIT STROKE BOLEH BERGERAK SELEPAS 1 MINGGU MINUM VIVIX

Testimoni Vivix Shaklee Untuk Stroke

TESTIMONI VIVIX STROKE #7 | MILD STROKE PULIH SELEPAS 3 HARI MINUM VIVIX

Testimoni Vivix Shaklee Untuk Stroke

TESTIMONI VIVIX STROKE #8 | PESAKIT STROKE DAH BOLEH JALAN 

Testimoni Vivix Shaklee Untuk Stroke

TESTIMONI VIVIX STROKE #9 | STROK SEMAKIN PULIH SELEPAS CONSUME 3 BOTOL VIVIX

Testimoni Vivix Shaklee Untuk Stroke

Saya tak dapat memutar semula masa untuk membantu Embah saya. Tapi saya sangat berharap agar perkongsian ini dapat membantu lebih ramai pesakit stroke untuk pulih menjalani kehidupan seperti sebelum sakit.

Kos Vivix untuk 2 bulan hanya RM475. Sayangi insan tersayang. Beri lah peluang untuk mereka menikmati keindahan setiap saat kehidupan.

Anda boleh dapatkan Vivix dengan cara:

CARA ORDER

Cara Pertama
Hanya beli secara online menggunakan kad kredit/kad debit dan pihak Shaklee akan hantar terus Vivix ke rumah/pejabat anda. Mudah saje, hanya klik link di bawah:Shopping Shaklee Secara Online

Cara Kedua
Untuk order Vivix Shaklee Atau Beli 2 Vivix Dapat Diskaun 5% + percuma jadi ahli Shaklee ni, whatsapp sahaja 012 283 1538 hari ini :)

😀  BULAN INI ADA OFFER MENARIK DENGAN PEMBELIAN VIVIX TWIN (2 BOTOL) HARGA HEBAT + FREE MEMBERSHIP + CASHBACK  😀

About the Author: fatinsoho

2 Comments

  1. Reply amxn

    Salam. Betul ke boleh sembuh sebelah kanan tangan dah kaki? Siap ada tempurung sebelah kiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge